Followers

~~BAHAGIAN JAHAT DALAM OTAK MANUSIA~~


Assalamualaikum dan hi my lovey dovey semua..korang semua apa khabar??nurul baik2 je..nurul baru je balik dari kuantan..sepupu kahwin dan makcik baru je pulang dari mekah buat umrah..syukur Alhamdulillah..selamat juga mak cik nurul kesana...
oklah..kali ni nurul nak kongsi dengan korang semua satu fakta menarik..bahagian atau tompok hitam dalam otak manusia..apa yang pentingnya dengan tompok hitam tu???haaaa!!!meh sini nak gitau...scroll ke bawah ye..
Hasil kajian ahli neurologi Jerman berjaya menemui bahagian otak yang membuat manusia menjadi jahat...
Dr Gerhard Roth berkata, bahagian itu terletak di DEPAN BAWAH OTAK MANUSIA yang kelihatan seperti tompok hitam melalui pemeriksaan X-ray..
“Tompok hitam itu ditemui pada hampir setiap pelaku jenayah,” katanya..
Beliau menemuinya ketika membuat kajian tentang pelaku jenayah di Jerman yang dipenjarakan untuk tempoh lama..
Penyelidikan tersebut menunjukkan perilaku jahat juga boleh diwarisi daripada genetik..
- Jika terdapat ahli keluarga mempunyai penyakit di bahagian hadapan otaknya, sebanyak 66 peratus generasi berikutnya berpotensi mengalami simptom sama..

PENJELASAN AL-QURAN
- dalam Quran ada menyebut "Nasiyyahtin kazibati khati'ah" maksudnya ubun-ubun yang membuat dusta dan bersalah"...
- jika benar penemuan ini, maka ianya ialah i'jaz a;-quran yang membuktikan kebenaran kandungan al-quran..
- mungkin itulah hikmahnya bila pasangan suami isteri yang baru berkahwin, dalam Islam disunatkan suami untuk menyentuh ubun-ubun isteri dan membaca doa, dan berdoa sebelum bersama supaya syaitan tidak ikut serta dan anak yang bakal lahir suci dari kejahatan syaitan...
-  begitu indahnya Islam..apabila dikaji, semakin banyak hikmah yang ditemukan..

~~semoga bermanfaat..take care~~

6 comments:

  1. sungguh tak sangka, rupanya ada bahagian otak yg mcm ni... terima kasih utk informasi ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2..~~
      jom lar tambah ilmu banyak2..
      hehe~~

      Delete
  2. Wah... Fakta yg mmg sahih...
    So, klu xnk jd jahat... Bleh buang x tompok hitam 2? (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurm..
      x sure lar 2..
      kena banyakkan zikir lar gitu..
      sebab bila kita berzikir,
      otak akan aktif..

      Delete
    2. Jawapan yg tepat 2 Cik Nurul... (^_^)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...