Followers

~~BAHAYA MINUMAN 3 DALAM 1~~


Assalamualaikum dan hi buat earthlings semua..korang semua apa khabar???korang semua mesti tau kan hari ni hari apa???HAPPY NEW YEAR!!!SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2012.. tahun baru, tahun baru juga, tapi jangan lupa dengan kelengkapan kita tahun ni..semoga kita semua menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya ok..

untuk entry kali ni, nurul nak bercerita dengan korang semua mengenai bahaya minuman 3 in 1..korang tau tak minuman 3 in 1 ni apa???korang hanya perlu tambah air sahaja untuk minum..semua bahan-bahan seperti creamer, gula or susu dah ada dalam paket2 kecil 2..so, nak tahu apa bahayanya dengan minuma tersebut..let's check it out!!~~


1) mengandungi lebih 3 sudu teh gula dalam setiap pek
2) gula yang berlebihan bertujuan utk menghilangkan rasa pahit dlm minuman tersebut
3) terdapat krimer yang merupakan lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan
4) turut mengandungi kafein yg boleh menyebabkan rasa berdebar (palpitasi) dan menyukarkan tidur pada waktu malam.
5) setiap pek mengandungi sehingga 200 kalori
6) jumlah kalori itu sama dengan 2 keping roti atau sepinggan nasi.
7) jika diambil 3 kali sehari, bersamaan dgn 600 kalori boleh menyebabkan berat badan berlebihan
8) kandungan untuk meningkatkan tenaga seperti tongkat ali, kacip fatimah, dan ginseng adalah sangat sedikit kerana bahan2 tersebut mahal dan sukar diperolehi

ok..dah faham kan kenapa minuman 3 dalam 1 ni bahaya???kalau tak faham juga, korang boleh tanya dalam komen nanti ye..hee~~

itulah sahaja..semoga bermanfaat...take care..

ps: minta tolong korang klik nuffnang k..duit 2 insyaAllah nurul kumpul bawa pegi haji..amin~~



10 comments:

  1. ish2..bahya upenye..tp sebagai student asiah rasa memng xleh lari drpd minuman 3 in 1 mcm nie..hehe

    ReplyDelete
  2. asiah_najiah: nurul pun same..nak senang kan..tp kurangkanlah pengambilannya..sekali sehari dulu ke..hee~~

    shafyq onlyy: wc~~

    ReplyDelete
  3. kurangkan manis dlm minuman, tambahkan manis dlm senyuman....hehehe

    ReplyDelete
  4. akubest501: betol 2!!!like 100x!!~~

    ReplyDelete
  5. hehehehe...kama dah la peggemar 3 in 1 nie..
    lps nie kene cuba kurangkan lah..:D

    ReplyDelete
  6. Memang tak elok mkn bnde2 segera nie.. jom bce entri bru Putri.. Putri bru tukar shoutmix ke fibox.. hrp2 ok la..

    ReplyDelete
  7. putri ilyanie: hehe..memang pun..ok...~~

    ReplyDelete
  8. izlyn aishah: terima kasih..hee~~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...