Followers

~~SYARAT KELAYAKAN PRAMUGARI~~


Assalamualaikum dan hi buat lovey dovey semua..kalau tak salah, mak cik nurul ada tanya nurul tak berminat ke nak jadi pramugari??masa tu nurul tergelak besar je sebab rasa lucu lar pulak..mak cik cakap nurul tinggi sangat..sesuai jadi pramugari..mase kacik-kecik dulu, pernah lar berangan nak jadi pramugari tapi start tahun 4, nurul da tukar profesion..hehe..nak jadi saintis pulak dan sampai lar sekarang profesion itu tidak pernah bertukar ganti..hehe..apa yang nurul nak cakap kat sini, tercuit lar juga hati bila mak cik tanya macam tu..so, kali neyh nurul nak kongsi dengan korang semua syarat kelayakan pramugari..let's check it out!!~~


KELAYAKAN UNTUK MENJADI PRAMUGARI
  • Warganegara Malaysia, berumur antara 18 – 30 tahun semasa tarikh temuduga.
  • Lulus SPM / setaraf yang diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia serta lulus dalam Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Matematik dan 3 subjek lain yang diambil dalam satu peperiksaan.
  • ‘Fasih’ bertutur dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. (Penguasaan bahasa lain adalah satu kelebihan)
  • Ketinggian minimum 165sm (lelaki) dan 157sm (wanita) dan berat badan yang seimbang.
  • Sihat tubuh badan dengan penglihatan baik (tidak rabun warna).
  • Memiliki personaliti dan penampilan yang menarik dan bermotivasi tinggi ke arah kecemerlangan di dalam khidmat pelanggan.
agak-agaklar, ade can tak nurul nak jadi pramugari??berangan tak sudah-sudah..hahaha~~

kepada sape2 yang nak jadi pramugari atau pramugara, bersiap sedialah dari sekrang ok..

~~that's all..take care~~

15 comments:

  1. agak agak kite layak tak? haha

    ReplyDelete
  2. hurm..boley je kalau nak...usaha itu tangga kejayaan..ikut syarat, bolehlah.hee~~

    ReplyDelete
  3. ku azhar:2 mmg betol..kire bonus lar 2..hee~~

    ReplyDelete
  4. tinggi da ok,tpi umur jew blom 18 lgie... huhuhu

    ReplyDelete
  5. teringin nk fly skank ....huhu firefl ad bukk skank tau :)
    komen then mnbung utk dia :)

    ReplyDelete
  6. nk jd pramugari. .tp,rabun jauh. . tinggi dh ok,162cm. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..
      sekrang rabun pun da ada penawarnya kan..hehe~~

      Delete
  7. alaaa...kiter rabun jauh...tinggi dh ckup..cun2 min utk prmpuan..mslh nya cuma mata saja... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..rabun jauh skrg dah ada penawarnya..cubalah..mana tau berkesan..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...