Followers

~~HIKMAH AYAT AL-KURSI~~


Assalamualaikum dan hi buat semua..kawan nurul dari sabah ada bertanya pada nurul,,,apa tu ayat kursi????apa yg kita dapat bila baca yat tu???so, untuk menjawab persoalan kawan nurul yg dalam proses mendekatkan diri ke jalan Allah, jom kita tinjau apakah hikmah membaca ayat al-kursi ini..


1) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi bila berbaring di tempat tidurnya, Allah SWT mewakilkan dua orang MALAIKAT MEMELIHARANYA sehingga subuh..
2) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang fardu, dia akan berada dalam LINDUNGAN ALLAH sehingga sembahyang yang lain..
3) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, dia akan MASUK SYURGA..
4) Barang siapa yang membacanya ketika hendak tidur, Allah akan MEMELIHARA RUMAHNYA dan rumah-rumah disekitarnya..
5) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap-tiap solat fardu, Allah SWT akan menganugerahkan dia setiap HATI ORANG YANG BERSYUKUR, setiap PERBUATAN ORANG YANG BENAR, PAHALA NABI-NABI, serta Allah MELIMPAHKAN RAHMAT kepadanya..
6) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah akan mengutuskan 70,000 MALAIKAT kepadanya –mereka semua memohon dan mendoakan baginya..
7) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang, Allah akan mengendalikan pengambilan ROHNYA dan dia adalah seperti orang yang BERPERANG BERSAMA NABI Allah sehingga mati syahid..
8) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah akan memberi PERTOLONGAN kepadanya

semoga menjawab pertanyaan kawan nurul itu ye...dan semoga bermanfaat..

~~that's all..take care~~

ps: sekiranya kawan2 ada pertanyaan untuk ditanya, sila emel nurul ye..insyaAllah..kalau nurul boleh jawab dan tolong, i will..
nurulhoneybee@yahoo.com

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...