Followers

~~NAMA LAIN BAGI BABI~~


Assalamualaikum wbt dan hello semua..i'm back again with lots of info to be share..so, stay tune..ahakz!!

korang suka tak tengok rancangan masakan??nurul suka!!terutamanya channel 703 dan 707..macam2 masakan nurul dapat belajar dari chef yang memang pakar lah..antaranya Anna Olson, Jimmy Oliver, Chuck, Buddy, Nigella dan banyak lagi..tapi kan, dyorang ni semua chef oversea..so, kebanyakan masakan dyorg menggunakan bahan2 yang kita sebagai umat Islam tak boleh guna..contohnya, pork ataupun wine..apa yang nurul perasan, banyak sangat jenis-jenis daging babi yang dyorang guna..so, nurul trylah godek-godek pakcik Google mencari nama2 lain bagi daging babi..here it comes..i present to all of u other names of pig...


1) PORK
- daging babi dalam masakan

2) SWINE
- keseluruhan spesies babi

3) PIG
untuk seekor babi
bermaksud babi muda, berat kurang 50kg

4) HOG
babi dewasa, berat melebihi 50kg

5) PORCINE
sesuatu yang berkaitan atau berasal dari babi
digunakan di dalam bidang perubatan untuk menyatakan penggunaan sumber yang berasal dari babi

6) BOAR
- babi liar

7) SOW
babi betina dewasa yang jarang digunakan

8) LARD
Lemak babi
digunakan untuk membuat minyak masak dan membuat sabun

9) BACON
daging babi salai, atau daging babi yang diperap dengan garam
 juga digunakan untuk daging salai haiwan selain babi

10) HAM
Daging paha babi yang biasanya telah disalai atau diasapkan

diharapkan perkongsian ini dapat memberi manfaat bagi semua kawan-kawan nurul diluar sana..semoga kita semua terhindar dari memakan makanan yang haram..jaga akidah kita ye..

~~take care~~

2 comments:

  1. banyak lagi rupanya nama untuk encik khinzir ni...

    ReplyDelete
  2. banyakkk nama si "oink oink" ni ekkk...hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...