Followers

~~KHASIAT BUAH EPAL~~


Assalamualaikum dan hi lovey dovey semua..korang semua tengah buat apa tu??semoga korang semua ceria2 selalu k..

so, this time i'm going to shareto all of you khasiat buah epal..korang kenal kan dengan buah epal??ni haa..hee


ini ke buah epal???naaa!!ini buah dabai lar..totally bluffing..

haa...ni lar baru betul buah epal!!gaaa!!

Epal hijau mengandungi zat besi, magnesium, potasium, kalsium, soldium, vitamin C, vitamin A dan vitamin B serta merupakan sumber serat yang mudah larut..

digalakkan memakan epal bersama dengan kulitnya kerana sebahagian kandungan vitamin C terletak di bawah kulitnya..

Epal hijau boleh membantu mencegah:

Pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah
Mengurangkan risiko penyakit jantung
Membantu kesihatan membran paru-paru
Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang
Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah
Membantu mengekalkan berat badan
Mengurangkan tekanan penyakit asma
Mengurangkan risiko barah

Bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit atau penghadaman, kisarkan epal hijau dengan saleri dan diminum setiap pagi sebelum sarapan. Ia dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksik dengan pantas menerusi sistem pencernaan. Zat masam epal hijau merupakan pembersih tubuh yang sangat baik..

Epal hijau juga bertindak sebagai penyegar kulit wajah. Potong epal hijau dan rendamkan seketika di dalam air batu selama 5 minit. Kemudian letakkan di muka, biarkan selama 15 minit. Anda akan dapat rasakan kesegarannya. Jika diamalkan selalu ia boleh melicinkan kulit..

so, apa tunggu lagi kawan2..jom kita berlari beli epal sekrang juga!!hehe..

~~semoga bermanfaat..take care~~

ps: kliklah my nuff k..hee~~





6 comments:

  1. byk khasiat epal nie. bak kate omputih, an apple a day keeps the doctors away. tapikan, sy tak gemar apple, kalau jus apple boleh accept lagi.tihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..x pe..
      ..minum air epal pun dah cukup..
      ..tips nk buat air epal..
      ..bila blender je epal tu..
      ..jgn blender lama2 sgt..
      ..x nk bg vitamin c dy hilang..
      ..hehe~~

      Delete
  2. Replies
    1. ..nurul pun suka jugak!!!
      ..samalah kita!!!
      ..ihik~~

      Delete
  3. hohoho bagus... jum kempen makan epal.. hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...