Followers

~~JOM BUAT PEACH COBBLER-HLOVATE~~


Assalamualaikum dan hi buat lovey dovey semua..korang sihat??ngee~~da lama kan nurul tak kongsi resepi???kali ni nurul akan ajar korang semua buat peach cobbler-hlovate...oklah..jom kite serbu!!


*BAHAN-BAHAN*
secawan tepung gandum
secawan gula halus
satu setengah sudu kecil soda bikarb0nat
250g mentega
secawan susu segar (susu sejat pun boleh gak)
setin buah peach
sesudu kecil serbuk kayu manis
1 sudu gula besar

*CARA-CARANYA*
1. cairkan mentega didalam oven dengan suhu 190 drjh celcius. gunakan bekas kaserol 13x9x2cm. 
2. adun tepung, gula, sodabikarbonat, didalam bekas berasingan 
3. masukkan susu segar pada adunan kering dan gaul sebati hingga tidak berketul2. 

cara1: 
-tuangkan adunan ke dalam bekas kaserol berisi mentega cair 
-siramkan jus peach ke atas adunan 
-susun peach diatas adunan 
-taburkan serbuk kayu manis dan gula 

cara2: 
-susunkan peach di atas mentega cair didalam bekas kaserol 
-tuangkan adunan keatas peach 

4. bakar didalam oven pada suhu 175-190 drjh selsius selama 45minit-sejam atau hingga menjadi perang keemasan. 

haaa!!!da pun siap peach cobbler-hlovate kita!!hee~~nak tau kenapa hlovate???sebabnya kalau korang baca novel hlovate, hlovate ada letak resepi peach cobbler ni dalam bukunye..kalau x salah, 5 tahun apa ntah..ngee~~tapi resepi ni nurul dah ubah sikit2 tau..hee~~

apa lagi???jomlah buat!!!

selamat mencuba!!

~~take care~~

11 comments:

  1. waaa sedap nyee :D nak try laa :D heee btw follow sini yee awak :)

    ReplyDelete
  2. nampak macam best.nt nk try buat la...
    by the way..sy follow sini jgk..;p

    ReplyDelete
  3. cantiknya la peach cobbler ni.. terus terasa-rasa kat tekak.. nak try buat la.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..hehe..
      ..cubalah buat k..
      ..memang sedap!!~~

      Delete
  4. dalam cinta kontrak-Nurul ain syuhada pun ade jugk..Best lah peach cobbler nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..
      memang best!!
      nanti try lar buat ye..
      ~~

      Delete
  5. saya pon bc hlovate jugak..nak try wat pasni..ngeee~~~ baru bc novel hlovate..tp mmg kena pkai kaserol ker?loyang biasa xjadi ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lambat rep..
      boleh je guna loyang biasa..
      hehe...~~

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...